Inici » Àgora » L’Ajuntament de Barcelona comença a substituir les notificacions en paper per comunicacions electròniques

L’Ajuntament de Barcelona comença a substituir les notificacions en paper per comunicacions electròniques

L’Ajuntament de Barcelona comença a substituir les notificacions en paper per comunicacions electròniques

Substitució de les notificacions en paper per comunicacions electròniques

A partir del mes d’octubre, l’Ajuntament de Barcelona començarà a substituir, de manera gradual, les notificacions en paper per comunicacions electròniques.

Hem incorporat totes les persones jurídiques que consten a les bases de dades municipals al cens de la notificació electrònica. Això significa que totes les persones jurídiques deixaran de rebre les notificacions en paper, de forma progressiva i a mesura que s’incorporin els diferents processos de notificació de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquestes notificacions estaran disponibles a la Plataforma de notificacions electròniques, on es podran consultar en qualsevol moment des del telèfon mòbil, la tauleta o l’ordinador.

Per poder rebre un avís cada vegada que l’Ajuntament dipositi una notificació, és imprescindible que l’Ajuntament disposi d’una adreça de correu electrònica, i, si es vol, del número de telèfon mòbil; per a això, cal accedir a ajuntament.barcelona.cat/notificacioelectronica i aportar com a mínim una adreça de correu electrònica.

Quan hi hagi disponible una notificació, les persones jurídiques rebran un avís per correu electrònic o un SMS al telèfon mòbil.  Des de l’avís, es podrà accedir directament a consultar la notificació.

Es tracta d’una obligació legal, d’acord amb la Llei 39/2015, de procediment administratiu, que obliga les administracions públiques a utilitzar la notificació electrònica com a via de comunicació ordinària amb les persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i representants legals.

Des de l’Ajuntament de Barcelona hem fet arribar una comunicació informativa a totes les persones jurídiques de la nostra base de dades.

Sol·licitem la seva col·laboració per fer-ne la màxima difusió possible entre els seus associats, col·legiats, membres, etcètera, ja que les comunicacions municipals tindran validesa legal encara que les persones jurídiques no s’hagin donat d’alta o no hagin aportat l’adreça de correu electrònica.

D’altra banda, recordem també que les persones físiques poden donar-se igualment d’alta per a la notificació electrònica.

Altra informació interessant

Font: Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona

Share This Post